Hästköps tankar.

Det är inte tillåtet att överlåta/sälja häst utan pass. För att få pass måste hästen vara ID-märkt.

En seriösa transportfirma tar inte emot hästen om den inte fyller lagkraven (det är krav på pass för att få transportera). Och vem vill skicka sin häst med en oseriös firma?!

De senaste två åren har det varit två olika firmor (seriösa, välkända och stora i Sverige) som har hämtat häst här. Ingen av dem har brytt sig det minsta om passet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 483
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 218
Senast: Edla
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 188
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka