Hastighet?

Sv: Hastighet?

Teoretiskt max ligger på 1000 kb/sek (8 bit = 1 byte). Normalt är ju lite mindre pga fördröjning och det mesta beror ju på vart den andra datorn finns och dess kapacitet.
 
Sv: Hastighet?

8Mb (Megabit) mennar du? MB = Megabyte ;)

Teoretisk kan du som Bedeviler säger få ner 1000kB/sec men detta utgår från rätt många faktorer, t.ex. om du har 8Mbps upp också? På ADSL brukar man t.ex. bara ha 700-800kbps upp vilket gör att du ibland inte hinner skicka information tillräckligt snabbt om vad du vill ta emot för att du ska få hem det.
 

Liknande trådar

Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
3 494
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 352
Senast: sjoberga
·
Kultur Jag är rätt säker på att jag inte är den enda på forumet som skriver eller har drömmar om att en dag få ner den där romanen eller...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
4 719
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp