Hästhuvudet på axeln?

finapina

Trådstartare
Du står o gosar m hästen. Plötsligt lägger hästen sitt huvud att vila tuuungt på din axel. Hur tolkar du detta?
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

Det är då jag passar på att krama hästen lite extra, står tätt intill, sluter ögonen, stänger ute världen och delar tankar och känslor med hästen. Likadant om jag ligger och vilar med hästen tätt intill och den lägger huvudet så nära mitt huvud det går. :love:

Okej, det kan bli liiite jobbigt när den placerat mulen på halsen och börjar snarka i örat mitt i natten. :crazy:



Jag tolkar inte in nåt, det behövs inte.
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

Brukar du sova med hästarna på natten? :eek:

Är det här karlarnas motsvarighet till galna katt-tanter? :grin:


Jag brukar gosa en stund och njuta av myset och närheten.
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

Jag passar på att mysa lite extra och gör en paus i det jag precis skulle göra. Jag blir inte hysterisk och motar bort hästen för att den skulle agera dominant :angel: Jag väljer att ha ett synsätt på min häst som min vän och inte som mina undersåte. Jag ger henne respekt om hon ger mig respekt, kliver hon över gränsen säger jag till och vice versa. Det är så jag vill ha det.
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

Min häst gör det ofta, och jag tolkar det som att hon känner sig trygg med mig och... inte "tycker om" mig i den meningen, för jag tror inte att hästar kan tänka och känna så, men åtminstone att hon trivs med att ha mig där och tycker det är skönt att bli kelad med.

Andras hästar kelar jag inte med, men hade dock inte uppskattat det om det skett omotiverat/i annan hantering där.
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

KL

Jag jobbar i ett stall och jag har tagit hand om samma hästar nu i snart ett år, det är en av dem som nu börjat lägga huvudet på min axel när jag borstar honom, han kan stå så och mysa hur länge som helst! Jag tolkar det som att hästen tycker om mig när jag kliar/borstar honom.
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

Brukar du sova med hästarna på natten? :eek:
Det har hänt måååånga gånger, ett år bodde jag i stallet när jag renoverade kåken och hade dåvarande hästen till boxgranne och hon väckte mig oftast med en mysmule i ansiktet, eller en liten puss. :love:

Första hästen jag hade, en fjorda, red jag ju på till div. fester och vad var då naturligare än att sova hos henne på natten? :p
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

Andras hästar kelar jag inte med, men hade dock inte uppskattat det om det skett omotiverat/i annan hantering där.
Där är vi olika, jag gör det med precis alla hästar och uppskattar hästar som "tar för sig". Det sägs ju att man inte ska stå med ryggen mot bogen på hingstar, jag upplever det helt annorlunda, när jag fått en hingst i snöret så stannar den alltid med bogen mot min rygg och vill gärna "stänga in mig" och vara social och jag tillåter det alltid, men så har jag inte heller problem med hästar heller oavsett kön. Under mina över 30 år med blandade hästkontakter är det INGEN som gått över gränsen och som jag måst mota bort.
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

Att sova i sängen kanske?
Vilken säng? Det fanns sällan sängplatser över på dom festerna men vem tackar nej till en rejält upphalmad box att sova i? Varken hästen eller jag var ett dugg missnöjda med det alternativet. ;)
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

Vilken säng? Det fanns sällan sängplatser över på dom festerna men vem tackar nej till en rejält upphalmad box att sova i? Varken hästen eller jag var ett dugg missnöjda med det alternativet. ;)

Tja, jag föredrar en säng men det finns sämre alternativ ;)
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

Att vakna på morgonen bakom ryggen på sin älskade kelgris utan att ha märkt när hon kröp ner precis bakom ryggen är en känsla jag inte kan sätta ord på, likadant att vakna och ha hästens ena framben under mig och det andra över mig typ "ligga på armen och kramas" och ha mulen tätt-intill kinden går heller inte att sätta ord på. Dessutom vet jag inte hur hon gjorde för att tråckla sig in så nära utan att jag vaknade, jag är i regel ganska lättväckt.
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

Jag skulle vara glad om min ponny gjorde så då han är väldigt huvudskygg:crazy:
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

Jag kliar den lite extra i pappan eller på halsen:laugh: Vet inte vad jag tolkar det som, nått bra i alla fall!
 
Sv: Hästhuvudet på axeln?

Jag skulle vara glad om min ponny gjorde så då han är väldigt huvudskygg:crazy:
Då får du börja krama på din häst, jag har alltid gett mina hästar både kvällskram och morgonkram, det har liksom blivit rutin. :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 231
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp