Hästhandlare ljög om ponnyns ålder!

Sv: Hästhandlare ljög om ponnyns ålder!

Vi fick köpte en b-ponny för att sälja den igen efter att den blivit lite mer riden..så vi red in och lärde den lite grunder och sen skulle vi sälja den..vi tog med den upp till Hästveda marknad (innan vi åkt ehade veterinären kollat tänderna och sagt att hon trodde att den var 5år.. Eftersom vi har rätt god kontakt med hästhandlarna så stod vi och pratade med en av dem.. och han var kanske lite intresserad.o så kolla han på tänderna o sa: hästen är ju bara 2 år :o Han kallade på två andra hästhandlare som också direkt sa 2 år..och hästhandlare KAN verkligen det med tänder, så mitt råd är att fråga en hästhandlare..

Min häst tappade sina 4 1/2 års tänder när han var 3 1/2 medan min polares häst tappade sina när hon var över 5 så det är ganska olika det där.

prince77 skrev:
tycker det låter lustigt.
Besiktigar dom inte sina hästar innan dom tar in dom i verksamheten?
i en besiktning ingår det att kolla hästen ungerfärliga ålder.

En vetierinär behöver inte kolla hästen ungefärliga ålder på tänderna, om inte köparen ber om det!

Ämelie skrev:
En vetierinär behöver inte kolla hästen ungefärliga ålder på tänderna, om inte köparen ber om det!
på mina bes papper så står det "hästens ålder" och om den är satt efter tänder, pass mm

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka