Ämelie
Trådstartare
Fick höra en fruktansvärd sak i veckan angående en ridskolehäst som stod på en ridskola här i närheten. Ponnyn kom till föreningen 2000 enligt hästhandlaren var ponnyn född 1993 och alltså 7år gammal. När ponnyn sedan skulle säljas 2004 visade de sig att hästen var 5-6år! Med andra ord så kom ponnyn som 1-2 åring till ridskolan och var vid det laget redan inriden och sattes in i ridskoleverksamheten efter ett litet tag!!
Blev helt färskräckt när jag fick veta detta och kan inte förstå hur någon människa kan vara så grym och ljuga om en sån sak! Inte konstigt att ponnyn inte passade på ridskolan!
Sen kan jag undar varför inte ridskolan märkte något, det är ju ganska stor skillnad på en 2åring och en 7åring.
Som tur är har han det iaf jätte bra i sitt nya hem!
Blev helt färskräckt när jag fick veta detta och kan inte förstå hur någon människa kan vara så grym och ljuga om en sån sak! Inte konstigt att ponnyn inte passade på ridskolan!
Sen kan jag undar varför inte ridskolan märkte något, det är ju ganska stor skillnad på en 2åring och en 7åring.
Som tur är har han det iaf jätte bra i sitt nya hem!