- Svar: 17
- Visningar: 1 829
Tillstånd för verksamheten har saknats och hästhållningen har haft upprepade brister. Nu får hästhandlaren bakom verksamheten djurförbud.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag läser den ganska korta artikeln i Ridsport får jag snarare känslan att motiveringen till djurförbudet, "förebygga lidande för hästar", använts som ett svepskäl för att hästhandlaren inte följt regelverket.
Jag känner likadant.Men är det inte risk för lidande om man inte följer vår ganska basic djurskyddslag?
Utan att vara insatt i detta ärendet.
Men hon äger ju inga hästar själv ?
Det var ju definitivt inte det jag menade!!!!!!!!!!!!!!!!!Det innebär väl inte att man får missköta de hästar man har till försäljning?
Har man djurförbud brukar det även innebära att man inte får sköta de djurslag man har djurförbud för. Även om man inte äger dem alltså.Det var ju definitivt inte det jag menade!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag syftade på att hennes hästar står skrivna på andra. Och att hon kan hävda att hon bara hjälper till med deras hästar, trotts djurförbud !!!! Dvs att hon ändå har med djur att göra. Folk i detta forum alltså
Tror dock inte länsstyrelsen har resurser att övervaka en kvinna som garanterat kommer bryta mot detta.Har man djurförbud brukar det även innebära att man inte får sköta de djurslag man har djurförbud för. Även om man inte äger dem alltså.
Kan så vara.Tror dock inte länsstyrelsen har resurser att övervaka en kvinna som garanterat kommer bryta mot detta.
Länsstyrelsen kontrollerar folk med djurförbud med jämna mellanrum. Om folk i personens närvaro vet om det (och halva Sverige verkar veta detta nu) skickar in en anmälan kommer det garanterat kollas upp.Tror dock inte länsstyrelsen har resurser att övervaka en kvinna som garanterat kommer bryta mot detta.
Får väl hoppas det hoppas bara inte hästar kontrolleras utan även andra djur hon har.Länsstyrelsen kontrollerar folk med djurförbud med jämna mellanrum. Om folk i personens närvaro vet om det (och halva Sverige verkar veta detta nu) skickar in en anmälan kommer det garanterat kollas upp.
Det är inte nödvändigtvis så att hon har förbud mot alla djurslag. Det beror lite på om det bara är hästar som är misskötta.Får väl hoppas det hoppas bara inte hästar kontrolleras utan även andra djur hon har.
Tycker djurförbud som djurförbud.Det är inte nödvändigtvis så att hon har förbud mot alla djurslag. Det beror lite på om det bara är hästar som är misskötta.
Vad menar du?Tycker djurförbud som djurförbud.
Vad menar du?