Hästhållning Tjeckien

pews1972

Trådstartare
Finns det någon här som vet något om hästhållning och uppfödning i Tjeckien? Standard? Skillnader och ev. likheter med vår egen?

Hur är hästhållningen i Sverige?

Personligen har jag sett alla varianter inom vårt lands gränser och förutsätter att hästhållningen varierar minst lika mycket utomlands.

Vad förväntar du dig när du ställer en fråga i stil med "hur långt är ett snöre?"

Hästhållningen varierar från stall till stall, person till person, precis som här.
Jag kan tycka att självklart är det varierande.

Men tycker inte frågan är märklig.
Vissa länder har ju inte alls samma syn på häst(och djur)hållning som Sverige har och det var väl lite det frågan handlar om?

Bara för att ta ett land i mängden så hör man ju många historier om djurhållning i Polen tex, klart det finns bra stall där men övervägande många negativa upplevelser cirkulerar ju.

Tjeckien har jag nog aldrig hört om ens, också nyfiken :)

Vad förväntar du dig när du ställer en fråga i stil med "hur långt är ett snöre?"

Hästhållningen varierar från stall till stall, person till person, precis som här.

Frågan är väl inte ett dugg konstig ? Tycker du tex det skulle vara konstigt att svara på en fråga om hästhållning på Island ?
Jag förutsätter att TS frågar om generella trender hur hästhållningen ser ut vilket ju varierar rätt stort mellan olika länder beroende på många faktorer . (Dåligt med mark i Holland tex) .

Finns det någon här som vet något om hästhållning och uppfödning i Tjeckien? Standard? Skillnader och ev. likheter med vår egen?
I regel är hästhållningen bra. Men sen beror det väldigt mycket från stall till stall. I vissa stall är den väldigt lik Tysklands hästhållning, i andra stall med lika mycket utevistelse som i Sverige. Svårt att svara på din fråga.
Många tjeckiska ryttare tränar och tävlar och utbildar sig i Tyskland.

Sen beror det mycket på vilken typ av häst du söker och vilken gren och avel. Den kan variera allt från bondfarm till ett elitstall.

Jag tycker också att min fråga är helt relevant och inte alls i likhet med "hur långt är ett snöre".

Det handlar om ett större stall några mil ifrån Prag - Tenerife Stabels. Just det stället har jag hittat i några ga trådar. Men jag är faktiskt intresserad av hur det ser ut mer generellt i landet som stort.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
388
Senast: co-SMAD4
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 793
Senast: MML
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama