Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
I hästarnas värld existerar inte godis. Allt man kan äta är mat.
Så ta några pellets kraftfoder.
Personligen ger jag aldrig hästar ur handen. Det resulterar bara i att man får nafsiga hästar, vilket jag tycker känns onödigt. I vissa fall går det faktiskt så långt att hästarna blir aggresiva, när de ser en människa så ser de en vandrande foderautomat...
Rör ingredienser i en stor bunke. Knåda ihop allt till en klibbig deg. Forma godisbitarna, rulla som centimenterstora kulor eller kanske hästkex? Godisbitarna bör inte vara tjockare än 1,5 cm.
Lägg bitarna på bakplåtspapper och låt de gräddas i ugnen i 180 grader i 10-15 min. De är färdiga när de fått lite färg och går att bryta sönder.
För länge sedan gjordes en tråd om bara hemmagjort hästgodis. Prova att söka så hittar du den nog. Där fanns MASSOR med recept. Har själv provat några som hästarna gillade skarpt
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Hästnyheter Alltså jag går sista året på veterinärutbildningen just nu och vi har pratat en del om just hur man kan föreslå tex avlivning på ett bra...