Hästgodis!

A

Amannda

Jag behöver hjälp och det är fört. Imorgon har jag haft min häst i 1 år. Jag vill ge han något gott! Men jag kan inga goda recept. Asså det ska hälst inte göras i ugnen! Mejla om du har!:)

Sv: Hästgodis!

en tårta såklart :) av knäckebröd och morötter,betfor ja allt möjligt i hästmat väg :)

Jag brukar göra en tårta:d

Ta runda knäckeskivor (såna stora). Sen lägger du betfor mellan skivorna precis som man gör med tårta (fast jag har inte betfor på mina människotårtor:D ). Jag brukar ta ungefär 3 lager. Sen massa betfor igen på överta skivan och garnera med morot och äpplebitar.

Mums tycker min totto!:d
(och någorlunda grisigt:D )

Ta vanliga "fyrkantiga" det spelar ingen roll om dom är runda eller inte :)
Dom är ju lite mindre men man får ta några fler :D

:p man blir nästan lite sugen när man gör tårtan till dem den ser nästan god ut, iaf om man e totto..:p

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 272
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 063
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 663
Senast: Cattis_E
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
888
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31