Hästfolk i Uppsala

J

JohannaM

Hej allihopa!

Jag är 23 år och började rida på ridskola när jag var 6 år, red tills jag var 13 då alla kompisar började få egna hästar och på grund av mina föräldrars arbete funkade det inte för oss. Till slut tröttnade jag på att nöta i manegen. Nu, 23 år gammal vill jag inget annat än att börja rida igen, jag tänker inte på något annat. Har ridit mina kusiners fjording och provred en häst (medryttare) häromdagen o det mesta sitter i, behärskar alla gångarter rida lätt, hyfsad sits, kommer ihåg snett igenom, skänkelvikning o.s.v.

Nu till min fråga, vad gör jag? Ska jag satsa på medryttare? Ridskola? Helst skulle jag vilja vara medryttare men samtidigt få undervisning. Finns det någon i Uppsala som vill undervisa mig på er häst? Självklart för bra betalning.

Vad har ni för tips? :)
 
Sv: Hästfolk i Uppsala

Leta medryttarhäst som du får rida för tränare någon gång i veckan, och kombinera det med ridlektioner på ridskola. Då får du två lektioner i veckan och får både prova att utvecklas med en häst samt erfarenhet av många olika hästar.
 
Sv: Hästfolk i Uppsala

Ja, jag har körkort och egen bil! :) Hade du något spännande förslag? :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 705
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej alla hästfolk hoppas ni har det bra och tar hand om er i dessa tider!! Jag är en tjej på 17 (snart 18) som går i trean på...
2
Svar
32
· Visningar
4 460
Senast: Morran
·
Hästmänniskan När ska/kan man skaffa egen häst som vuxen? Jag höll på jättemycket med hästar till ungefär 23-års ålder, har även jobbat med hästar en...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 914
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp