Hästentreprenör

C

CeciliaAndersen

Hm, jaa.
Har precis tagit studenten (Maj) Gick naturbruk med inriktning hästhållning..
Och nu spånar jag vad jag ska läsa vidare till, och det är svårt, riktigt svårt!
Gillar djur, veterinär är uteslutet, då jag inte är så smart ;) Djursjukvårdare har jag varit inne på, men det är lika höga betyg som veterinär..
Djurskyddsinspektör, är jag lite inne på..
Och nu senast hästentreprenör.. Någon som har någon erfarenhet av det? Det låter jättekul, MEN.. Vem behöver en hästentreprenör? Jag tror inte jag själv vill starta ett eget företag..

Alla ni som läst naturbruk eller annan hästgymnasie vad gjorde ni sen? Pluggade/jobbar, med vad?

Jag är förvirrad, jag vet inte alls.. :confused:

Sv: Hästentreprenör

Hm, jaa.
Har precis tagit studenten (Maj) Gick naturbruk med inriktning hästhållning..
Och nu spånar jag vad jag ska läsa vidare till, och det är svårt, riktigt svårt!
Gillar djur, veterinär är uteslutet, då jag inte är så smart ;) Djursjukvårdare har jag varit inne på, men det är lika höga betyg som veterinär..
Djurskyddsinspektör, är jag lite inne på..
Och nu senast hästentreprenör.. Någon som har någon erfarenhet av det? Det låter jättekul, MEN.. Vem behöver en hästentreprenör? Jag tror inte jag själv vill starta ett eget företag..

Alla ni som läst naturbruk eller annan hästgymnasie vad gjorde ni sen? Pluggade/jobbar, med vad?

Jag är förvirrad, jag vet inte alls.. :confused:

Jag gick samma linje som dig. Finns inte jobb att få iallafall. Och lyckas man få jobb så är det så dåligt betalt så man lika bra kunde studera istället. Hästjobb är uteslutet för mig. Jag slösade bort 3 år på en onödig utbildning som inte gjort något för mig.

Hästentreprenös utbildningne är ju bara för att man ska starta eget. Du kan ju inte jobba som entreprenör utan att starta eget?!

Sv: Hästentreprenör

Jag var oxå intresserad av hästentreprenörsutbildningen men man blir ju egentligen ingenting av att gå den, man kan inrikta sig mot hovslagare eller travhästar, eller enbart entreprenör, men vad gör man genom att enbart vara entreprenör egentligen?
Det krävs andra utbildningar som man har mer nytta av inom hästyrket, dessutom skulle jag tipsa dig att välja en utbildning med klar inriktning, detta är ju så.."luddigt" allting.
Men jag tror man har väldigt roligt på den utbildningen,fast vad har man för nytta av det när det bara kostar med uppehälle osv.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka