Hästens konvalescens

majola

Trådstartare
Är det någon som har (läst) boken Hästens konvalescens? Är den bra? Vilka kapitel innehåller den?

Jag har den. Har inte läst så mycket mer än det om senskador i den men det avsnittet var iaf väldigt bra. Den går lite mer "på djupet" än vad andra böcker som handlar om hästars skador gör. Jag har för mig att den först innehåller ett allmänt kapitel om konvalecens, sen nåt om igångsättning och uppträning efter en skada och sen dessutom utförliga beskrivningar av de vanligaste skadorna/sjukdomarna som en häst råkar ut för med beskrivning av behandling, prognos osv. Det är säkert en hel del till i den men det var längesen jag bläddrade i den nu.

Boken är visserligen dyr men om man vill fördjupa sig i ämnet så tycker jag att den är väl värd att investera i.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 779
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 827
Senast: Willys
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
457
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
348
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv