Hästens beteendebiologi

mandaaa_

Trådstartare
Funderar på att plugga lite på distans och sprang över denna kurs.
Någon som har erfarenhet av den ?

Oj jag kanske la denna fel ?

Sv: Hästens beteendebiologi

Har flera klasskamrater som gått kursen förra året. Vad vill du veta? :p

Funderar på att plugga lite på distans och sprang över denna kurs.
Någon som har erfarenhet av den ?

Oj jag kanske la denna fel ?

Vad intressant det lät, var inne själv på etologi-kurs, men om det finns en specifik för hästar:D

vad man får ut av kursen, alltså om den är bra och ger bra kunskaper ?
Det finns även en om hästens utfodring men jag tror mig isf ska börja med denna.

Håller på att lära mig mer om unghästar och tror denna kurs kan vara bra att ha läst om man vill börja med små bäbishästar.
Fast då kanske det är fel kurs ?

jag med, fast på distans isf !
Ska bara fundera ordentligt ifall jag orkar jobba heltid, ha hand om hundar, hem och sambo samt risda två dagar i veckan.
Men känner jag mig rätt så kommer jag sitta med böckerna i näsan varje ledig minut.

Vet du hur man går tillväga om man vill anmäla sig ?
Kostar själva kursen något ?
Hur vet man på ett ungefär vad hela kursen kan kosta sammanlagt med material och liknande ?

jag med, fast på distans isf !
Ska bara fundera ordentligt ifall jag orkar jobba heltid, ha hand om hundar, hem och sambo samt risda två dagar i veckan.
Men känner jag mig rätt så kommer jag sitta med böckerna i näsan varje ledig minut.

Vet du hur man går tillväga om man vill anmäla sig ?
Kostar själva kursen något ?
Hur vet man på ett ungefär vad hela kursen kan kosta sammanlagt med material och liknande ?

Ja distans är det som gäller för mig med.
Anmälan är via studera.nu och jag tror man kan börja anmäla sig i början av oktober.
Har inte alls kollat upp vad kursmaterialet och dylikt kostar, få ju räkna med resor till de ombligatoriska träffarna oxå.

Jag kommer söka den om utfodring oxå. Har inte bestämt vilken jag hellst vill läsa än, men jag söker båda och ser om jag kommer in.

Jag vill vill vill men skulle vilja veta ungefärliga kostnader först..
Och ja, fundera på ifall man har tiden vilket jag tror men jag har en sambo som nog kommer skrika högt haha

Det kommer nog min med =)

men han kommer nog lugna ner sig efter ett tag :angel:

Tycker det varkar vara intressanta kurser båda två :D

utfodringen är dagar/kvällar och veckoslut som är dagar man måste vara där, beteendekursen är bara veckoslut och det kommer nog passa mig bättre då jag jobbar varje vardag och har svårt att ta ledigt..

Nu hade jag inte läst dina frågor när jag pratade med en av dom som gick i våras, men hon tyckte att det absolut var en bra kurs. Den är ju dock på A-nivå (dvs basic) vilket några tyckte var lite trist. Hon sa att den blir väldigt mycket vad man gör den till, att man kan glida igenom den men också fördjupa sig i princip hur mycket som helst. Alla föreläsarna hade varit fantastiskt duktiga också.

Hon rekommenderar den absolut!

Du kan ansöka till kursen via studera.nu fram till 15/10

jag har skickat i väg min ansökan

som jag skrev i tråden om foderutbildningen så ja, om jag har de "grundfärdiga kunskaperna" som krävdes.
Vet dock inte vad sm menas med det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V