K
Kockan
Har en nyinköpt häst som jag skulle vara lite bussig mot och behandla med Switch, då vi har mycket mygg och knott här. Behandlade alla mina för två dagar sedan och har noterat att den nya har varit lite allmänt irriterad sedan dess. Gärna stått och kliat manken under någon gren och så.
Såg till min fasa idag att hon kliat upp ett rejält rött skav på sidan av manken! Vid sista dm av mankammen. Tvättade rent och smorde med tjärsalva, men hon är märkbart irriterad.
Så här i efterhand vet jag förstås med mig att jag skulle ha provat lite i taget, men gjort är nu gjort. Har alltid behandlatde andra med detta och ALDRIG fått någon reaktion....
Vad kan man göra nu??? Hur länge har de reaktion efter en "behandling"?
Hoppas hon inte blir vit där när pälsen växer ut...
Såg till min fasa idag att hon kliat upp ett rejält rött skav på sidan av manken! Vid sista dm av mankammen. Tvättade rent och smorde med tjärsalva, men hon är märkbart irriterad.
Så här i efterhand vet jag förstås med mig att jag skulle ha provat lite i taget, men gjort är nu gjort. Har alltid behandlatde andra med detta och ALDRIG fått någon reaktion....
Vad kan man göra nu??? Hur länge har de reaktion efter en "behandling"?
Hoppas hon inte blir vit där när pälsen växer ut...