hästen äter inte..

U

Uddatyp

min häst äter inte mycke alls längre.
idag åt hon inte ens upp havren..efter nästan 1 timma hade hon ätit upp allt.
natt höt hade hon inte ens rört men ja fick henne endå o äta lite sen av de me.

hon e pigg o e som vanligt..går bra när ja rider o krånglar inte me bettet o så..men de kan vara tänderna endå va?
för ja misstänkar att de e tänderna.

va kan de finnas för andra anledningar till att dom inte vill äta?

Sv: hästen äter inte..

Jag hade ju tagit ut nån som kollar tänderna...
Kanske tempat henne o sett om feber..

Kan inte vara oro för alla nyårsraketer? Min ena häst äter inte mycket dessa dagar. :mad:

tänkte oxå på att de kunde vara att hon blev stressad o så..men idag när ja fodra på morronen så väntade hon bara lucernen..den äter hon upp men inte havren o höt.
sen när hon äter betforn så liksom tappar hon nästan ut hälften på golvet.
hon hade 37,8 i temp. idag..

Blöter du lucernen?
Jag skulle ta ut någon som är riktigt duktig på tänder för att antingen konstatera att det är det som är felet, eller annars utesluta det som orsak. Låter ju rimligt när du beskriver hur hästen gör.

ja ja blöter all hennes mat..men nu börjar hon äta lite mer normal igen..äter upp höt o så..
men ska ja ta ut nån som kan se på tänderna endå eller e de onödigt nu?
vet inte när dom raspade tänderna på henne sist nämligen.
för de skadar väl inte o kolla tänderna även om de inte e nått fel..
vet nån va de kostar o ta ut vet. för o kolla tänder?

Då är det väl läge att kolla upp tändernas skick! GÖR DET! Då har du det gjort för i år (det ska ju ändå göras) och får veta om allt står rätt till med det.

Om den redan har börjat äta bättre är det säkert då nyåren som fått henne att bli lite nervös och tappat aptiten... men kolla tänderna ändå!

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: netschjen
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 928
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka