Hästen å vikten

Milley

Trådstartare
Måste fråga lite om olika foder:

Lusern: har hört att det är bra för att få hästen att gå upp i vikt.

Korn: ska också ge fett men inte så mkt energi

Krafft Groov 125: Fungerar det också om man vill ha upp hästen i hull? Ger man bara det då?

Krafft rehab: kan man också använda om man vill ha mer hull? Bara krafft rehab då?

Kraffts blå/röd: komplement till havren? Hjälper det också om man vill ha lite mer hull?

/M

Sv: Hästen å vikten

i regel ska du kolla efter mj = energi och SMRP= Smältbart råprotein
Proteinet är byggstenar till hästen så att den kan bygga muskler= får bättre "hull" Energin är ju till för att få mer fart på hästen men även för att ge mer hull, får hästen mer MJ än vad den egentligen behöver så kommer den lägga på sig.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp