Hästar som aldrig behöver sätta vinterpäls!

Seabaz

Trådstartare
Jag hade en underlig fundering idag...

Hästar som bor i varma länder, typ afrika! Dom behöver ju knappast sätta vinterpäls. Men visst fäller dom pälsen ändå? Fäller dom 2 ggr per år eller mindre eller mer?

Pälskvalitéten borde ju bli väldigt dålig om dom INTE fäller? Eller?

Sv: Hästar som aldrig behöver sätta vinterpäls!

Jag vet egt inte hur det är, men har sett att även hästar i länder där det är varmt året om får vinterpäls då det blir liiite kallare. Kanske beror på hur många generationer dom levt i landet och så? Hoppas nån som har koll på det här kan svara!! :)

Sv: Hästar som aldrig behöver sätta vinterpäls!

Infödda hästar sätter inte någon vinter päls spec de av arabtyp ,vissa av shettis typ satte vinterpäls men de importerade från Europa satte lika mycket päls som hemma nästan .Detta var i Saudi-Arabien där jag bodde i 5 år.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
584
Senast: Myzan87
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 360
Senast: Krumben
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 883
Senast: Stereo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar