Hästar skrämda av lösa hundar

Sv: Hästar skrämda av lösa hundar

Ytterligare ett ekipage blev i måndags jagade av en lös rottweiler och även det ska ha polisanmälts.

Vad läskigt! Jag hoppas bara att det var de rätta hundägarna som blev anmälda.

Gud vad korkade människor är! :eek:
"Men oj, har min hund jagat din häst, jag ber så hemskt mycket om ursäkt, blev du eller hästen skadad?!"
Ryttaren nöjd, säger typ "nejdå, men håll hunden kopplad nästa gång".
Saken ur världen...

Fast nästa gång hästarna blir jagade går det kanske inte lika bra och att dessa hundägare skulle hålla sina hundar kopplade i framtiden bara för att ryttarna bett om det tror inte jag på. Och förresten så är det ca en promille som brukar be om ursäkt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under hösten 2023 tränade en man med sin jämthund lös i skogen, varpå hunden bet en häst. Detta resulterar i att han nu måste jaga i koppel.
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vid halv sju-tiden på torsdagsmorgonen fick polisen i Skåne larm om en trafikolycka, där en bilist kört på en häst. Det visade sig att...
Svar
0
· Visningar
68
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under söndagen fick polisen in ett larm om en lös häst som sprang på väg E18 i höjd med Västerås.
Svar
0
· Visningar
247
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst hittades skjuten i en hage i Mölndal natten mot söndag. Den levde, men var skadad och kördes till ett djursjukhus. – Det är...
Svar
0
· Visningar
293
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hund, Katt, Andra Djur