hästar och pannlampa..

S

Scottsman

Hästar är lustiga. Jag har en snart 6 år gammal dam med mycket humör och som allt som oftast studsar för minsta grej. Efter en artikel om pannlampor så började jag fundera på att prova pannlampa eftersom jag i princip alltid rider i mörker vintertid. Kan vara bra att ha lite koll på var de sätter ner fötterna när jag rider ute på gärdena. Jag misstänkte dock att hon inte alls skulle gilla detta så jag gick till ÖB och köpte en 49 kronors pannlampa för att prova reaktionen.

Hur det gick?

Hon brydde sig knappt!!!! Hon ryckte till lite lätt när jag tände. Gissa vem som blev snopen.:) :)

Sv: hästar och pannlampa..

Härligt! Oftast bryr de sig faktiskt inte, om man inte kommer gående mot dem med lampan i högsta hugg. ;)

Innan jag hade sönder min handlampa brukade jag säga till kusen min med den. När han gick åt fel håll så blinkade jag på honom, och då stannade han till och bytte sen till rätt riktning. The power of the lights! :devil: :p

Hehe jag har ridit med pannlampa på många hästar som inte har brytt sig, men för några år sen skulle jag rida en New forest vallack med en sån!
Visst jag hoppade upp, spände sadelgjorden och så och satte sen igång lampan och ni kan tro att hästen blev LIVRÄDD först stod han som en stelfrusen pinne och bara vrålstirrade på ljuset på marken framför honom, och sen kastade han sig runt och stack iväg i all världens hastighet och han stannade inte förrän jag hade trillat av och slått mig riktigt ordentligt:( Men det är klart när jag hade trillat av såg han väl inte så mycket längre för det var juh ingen som lyste upp vägen till honom längre...:D
Det var sista gången jag red med pannlampa kan jag ju berätta för er...

dramatik_87 skrev:
Hehe jag har ridit med pannlampa på många hästar som inte har brytt sig, men för några år sen skulle jag rida en New forest vallack med en sån!
Visst jag hoppade upp, spände sadelgjorden och så och satte sen igång lampan och ni kan tro att hästen blev LIVRÄDD först stod han som en stelfrusen pinne och bara vrålstirrade på ljuset på marken framför honom, och sen kastade han sig runt och stack iväg i all världens hastighet och han stannade inte förrän jag hade trillat av och slått mig riktigt ordentligt:( Men det är klart när jag hade trillat av såg han väl inte så mycket längre för det var juh ingen som lyste upp vägen till honom längre...:D
Det var sista gången jag red med pannlampa kan jag ju berätta för er...

Det där låter precis so0m min förra ponny, helt knasig :smirk:
Hoppas att det fungerar med pannlampa när jag rider Munsi mewn hon är ju så cool så det måste bara gå :)

Va bra att det gick bra nu är både du och hästen säkrare på vintertid :D

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
5 252
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack, som har en väldigt stor personlighet. Han kastrerades tidigt, redan vid 11 månader pga fruktansvärt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 440
Senast: caballus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 379
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar