Hästar i villaträdgården

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 975
B

**BORTTAGEN**

Kan man ha hästar hur som helst eller? Brukar ofta passera förbi ett stall där dom har sina 3 hästar i en liten hage ca 20 X 20 meter. Hästarna står där dygnet runt. Dom har ju väldigt lite utrymme att springa runt och leka. Hästarna verkar lite uttråkade.Vad kan man göra utan att stöta sig med ägarna. :confused:

Tjadu, se det som så att hästarna iaf får vara ute..

Så länge som de inte ser för magra ut så finns det inget du kan göra för dem.. mer än att påpeka för ägarna att hästar behöver ha en hage där de kan låtas vara naturliga- alltså ströva och söka mat mesta delen av hagen, och busa.

JA då har de hästarna det väll bättre en vad de flästa tävlings och ridskolehästar har, som offta står inne hela tiden.

Är det inte lag på att man måste ha någon form av väderskydd från 1:a okt???? Om de hästarna får stå ute utsatta för väder och vind utan tillräckligt med mat har de inte bättre än hästarna som står inne. :(

Prata med ägarna lite snällt kan man ju göra

Om du inte själv vill stöta dig med grannen kan du ju kontakta djurskyddsinspektören i din kommun (man kan vara anonym).

De ska ju därefter åka ut och inspektera och ge anmärkningar till ägaren och ge instruktioner om vad de måste göra för att få ha djur.

Det låter ju som en mycket liten hage och har dom inget skydd att gå in under så är det definitivt någon för en inspektör att påpeka.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 289
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 599
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 819
Senast: ako
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 603
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna