Hästar för de mulligare

fiaskurken

Trådstartare
Min kompis ska börja rida igen och funderade på att ta en foderhäst. Eftersom hon gått upp en hel del i samband med graviditeten diskuterade vi vad för häst hon skulle leta efter. Ett grövre halvblod borde väl orka en ryttare på ca 90 kg? Det finns ju karlar som rider dem? Någon häst som är välmusklad? Vad tror ni, rent generellt? Själv rider jag ett halvblod som inte är så grov i typen, men jag väger en 10 kg mindre än henne. Det är tänkt att hon ska rida varje dag. Jag kommer få sällskap :) :) :)

visst kan ett kraftigt hbl fungera.
vi hade 100 kg som maxvikt på min fjording, som var D-ponny :)

ett grövre hlb låter bra.. annars är vell ett grövre kallblod viktbärande.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 896
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 293
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 861
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar