Hästar behövs – även i tätorter

Sv: Hästar behövs – även i tätorter

Verkligen ruttet att tjejer med starkt hästintesse ska bli jagade och skrämda av vuxna hästhtande män. Man hör titt som tätt hur tjejer blivit överfallna av personer som sliter tag i träns på hästen och hotar med att klippa sönder stängsel så hästen förhoppningsvis blir överkörd....., jagade av skotrar, mopeder, traktorer mm.

Jag lånade ut min häst en gång till en bekant, hon red av misstag in på fel väg och blev jagad av galen bonde i traktor med "balspett" på lastaren, Måste det vara så...
Och så till alla som tror att hästar är robotar i trafiken SÄNK farten Tack.

Det är helt otroligt att vuxna karlar mer eller mindre riskerar livet på unga tjejer och till och med barn. Vet också en ung tjej som blev jagad av bonde med traktor och skopa som han höjde och sänkte så det slog och small. Hästen skena på asfalten, rena turen att de inte gick omkull.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 727
Senast: Lycan
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 516
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Fingrarna fastnade runt grimskaftet. Samtidigt ryckte hästen till. Preben Kjaersgaards, 58, bröt fingret på tre...
Svar
0
· Visningar
923
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Hästar måste inte ha tillgång till hage. Det står klart sedan Djurskyddsmyndigheten beslutat om nya djurskyddsregler...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 788
Senast: Tacitus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.