J
Jullis
Sv: Hästaks Hingstar
Ok..
Mitt sto är rätt kraftfull, muskulös, liten kompakt, blir 162/163 något sådant.
Låter lite som din märr , lite mindre, han kanske hade funkat , han är ju väldigt snygg.
Ska inte ha avkomman till något speciellt lite allroundhäst, så då kan man ju kolla in utseendet lite mera än bara meriterna.
Eller vad tycker du??
Jag tycker att han är en komplett hingst, iaf för mig, han har "allt"!!
Såg honom i falserbo första gången jag betäckte med honom (hade redan bestämt mig innan jag såg honom) och blev ännu mer såld än vad man kan läsa om honom.
Första dtoe är E: Chapman Ue: Torboldt UUe: Kaliber
Blev ett sto, brun med stjärn. Fantastiskt vacker (hennes mamma är ganska grov och gammal svensk modell) långlinjerad och riktigt ädel. Kommer att bli en perfekt tjej häst på ca 163 cm tror jag. Hennes mamma är 164 och Heartbeat 172.
I år fick jag en hingst där mamman är E Steve's Friend** Ue: Illum UUe: Rockard
Hingsten är SUPER stor!! Riktig pansarvagn, biffig som få och riktigt snygg! Mamman lämnar välväxta tidiga avkommer. Rör sig trevligt i alla gångarter, ser ut som en hopphäst "ska:" Långa ben och jätte kort. Fux med bläs, snopp och tre vita kotor.
Är verkligen super nöjd med båda avkommerna och skulle inte tveka att lägga om honom igen på sto nr 2 (sto nr 1 är ej mitt)
Ok..
Mitt sto är rätt kraftfull, muskulös, liten kompakt, blir 162/163 något sådant.
Låter lite som din märr , lite mindre, han kanske hade funkat , han är ju väldigt snygg.
Ska inte ha avkomman till något speciellt lite allroundhäst, så då kan man ju kolla in utseendet lite mera än bara meriterna.
Eller vad tycker du??