Jag flyttade ut från ett stall där en häst fick streptokockinfektion. Mina hästar gick ute på bete 200 m från stallet då vet tillkallades till den sjuka hästen som fick feber. Dagen efter flyttade jag mina till ett eget stall (bara mina) och har tempkollat under 10 dagar. Inga symptom på sjukdom. Vi är anmälda till tävling och enligt TR: 5. Förvissa sig om att hästen under de senaste tre veckorna före tävlingens början inte visat några tecken på smittsam sjukdom. 6. Förvissa sig om att hästen under de senaste tre veckorna före tävlingens början inte vistats i stall där smittsam sjukdom förekommit inte heller i stall där misstanke om sådan sjukdom förekommit.
Tekniskt sett så har vi inte vistats i stallet innan hästen visade symptom men det kommer att fattas 3 dagar till de tre veckorna från det att vi flyttade från betet. Ska jag åka eller stanna hemma? Har talat med vet som var och behandlade och hon har gett oss klartecken att åka och träna.
Tekniskt sett så har vi inte vistats i stallet innan hästen visade symptom men det kommer att fattas 3 dagar till de tre veckorna från det att vi flyttade från betet. Ska jag åka eller stanna hemma? Har talat med vet som var och behandlade och hon har gett oss klartecken att åka och träna.