Hästägarförsäkran.

kopparberg

Trådstartare
Jag satt nyss och funderade på det här med TR och att följa det, annars blir det anmälan till disciplinnämnden och åtgärd.

Men hur är det med hästägarförsäkran? Där försäkrar man ju en massa, bland annat att man inte haft hästen uppstallad där smittsam sjukdom förekommit. Eller att hästen är "erforderligt tränad för deltagande" eller hur det uttrycks. Om man kommer med en häst som inte är riden på ett halvår direkt från betet, åker ut med häst från stall där det hostas rejält eller liknande, har det hänt att man blivit anmäld? Fälld i disciplinnämnden?

Sv: Hästägarförsäkran.

Det där har jag också undrat över, men (iallafall på SIF's hästägarförsäkran) står det ju "mig veterligen" så jag kan tänka mig att vissa kanske lyckas snirkla sig ur problem genom att hävda att de inte visste någonting...

Jag har vad jag minns inte läst om något sådant ärende hos Diciplinnämden (ja, jag brukar gå in och läsa ibland, lite nördig så där :D )

Som jag tolkar det skulle du i värsta fall kunna bli avstängd, om någon lämnar in en anmälan till förbundet.
Du har ju brutit mot TR Mom 111 p7 Ansvar

Är hästen inte i tävlingsmässigt skick och det uppmärksammas av överdomaren så får du startförbud Mom 175, det sker i samråd med veterinär om det finns det på plats.

Jag brukar också gå in och läsa disciplinnämndens domar ibland! Och jag har aldrig sett något som är en anmälan för att hästägarförsäkran inte följts!

Har något svagt minne av att någon fick avstäningning eller något för att de åkt och tävlat med en ponny i ett stall som var "stängt" på grund av hosta, men jag minns inte exakt vad det handlade om.

Liknande trådar

Tävling Jag flyttade ut från ett stall där en häst fick streptokockinfektion. Mina hästar gick ute på bete 200 m från stallet då vet...
Svar
8
· Visningar
1 628
Senast: Roheryn
·
Hästvård Alla som tävlar garanterar ju iochmed anmälan att man inte kommer med en häst som kan vara smittbärare. Så långt inga konstigheter. Men...
2
Svar
37
· Visningar
3 433
Senast: mackan
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 940
Senast: Tussinussen
·
Ekonomi & Juridik Jag har valt att posta den här tråden anonymt, då det är känsliga saker, och det kommer dessutom förmodligen bli långt, men jag behöver...
Svar
10
· Visningar
3 625
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hund, Katt, Andra Djur