Sv: Hästägare/övervikt
Det är ett helt projekt att gå ner mycket i vikt - man måste vara djäkligt uthållig Men är man riktigt noga så behöver det inte vara så svårt egentligen!
Den stora utmaning är ju att sedan stanna i vikt och INTE gå upp igen. Något som jag tidigare haft väldiga problem med. Går ner 25-30 kg utan problem - känner mig ursmal och snygg. Och tror att jag kan äta som tidigare... och vips så har man gått upp igen!!!
Nu börjar jag bli för gammal för att kroppen ska orka med några fler jojobantningar. Det är nu eller aldrig om jag ska klara av att bli normalviktig! Kommer få vara stenhård när det gäller vad jag petar i mig - och det resten av livet!
/Lizzie
Jag ska oxå gå ner 30 kg. Jag fattar inte hur de kunnat lägga sig så snabbt
Jag har aldrig bantat i hela mitt liv. Bara fuskgrejer som att äta frukt tills man gått ner 5 kg. Har aldrig direkt behövt så jag får ta en sak i taget så det inte blir för mkt så jag ger upp.
Jag har sista tiden slutat helt med godis och bullar. Har gått ner från 4-5 glas cola till ett.
Istället för att äta middag sent äter jag innan 18 och slänger allt jag har kvar på tallriken så fort jag känner mej inte-hungrig.
Har känt mej riktigt sockersugen på kvällarna men har hoppat över att kika i kylskåpet och ätit frukt istället.
Nästa del är att börja promenera men får vänta tills sambon är hemma mer normala tider så jag slipper gå med de små som gör att det blir snigelpromenader.
Det är ett helt projekt att gå ner mycket i vikt - man måste vara djäkligt uthållig Men är man riktigt noga så behöver det inte vara så svårt egentligen!
Den stora utmaning är ju att sedan stanna i vikt och INTE gå upp igen. Något som jag tidigare haft väldiga problem med. Går ner 25-30 kg utan problem - känner mig ursmal och snygg. Och tror att jag kan äta som tidigare... och vips så har man gått upp igen!!!
Nu börjar jag bli för gammal för att kroppen ska orka med några fler jojobantningar. Det är nu eller aldrig om jag ska klara av att bli normalviktig! Kommer få vara stenhård när det gäller vad jag petar i mig - och det resten av livet!
/Lizzie