Hästägare måste stödutfodra

Sv: Hästägare måste stödutfodra

SÅ tröttsamt att gång på gång behöva läsa om hästägare som har ett stort hål i huvudet! Hoppas innerligt att dom verkligen fortsätter att hålla koll på dessa hästar nu...

SÅ tröttsamt att gång på gång behöva läsa om hästägare som har ett stort hål i huvudet! Hoppas innerligt att dom verkligen fortsätter att hålla koll på dessa hästar nu...

Jag håller med dig! Tycker det blir mer och mer. Undrar om det är misskötseln som ökar eller om djurskyddsinspektörerna har börjat ta tag i saker mer ordentligt? Hoppas på det sistnämnda!

Håller med dig.

Jag tyckte detta lät lite varnande:

"Man fann där en häst som var tunn och en annan som var mager, därför måste hästägaren nu flytta hästarna till ett bättre bete och stödutfodra dem, "

Om hästarna får Både mer gräs Och bli stödutfodrade...
Finns inte risken för överutfodran då? Speciellt på hästar som är för tunna? Magra hästar ska inte upp i vikt Asap, de ska tas upp varsamt, ju magrare, desto mer varsamt för att undvika sjukdom, tex fång och kolik.

Förstår inte hur folk kan bli så hemmablinda att de inte ser att betet inte räcker till. Måste ju ligga något annat bakom.

*suckar*

/silly som precis slängde in en höbal till hästar med sommarhull i väntan på att nya hagen blir klar till imorgon.

:angel::angel:

31248843.jpg

31248842.jpg

Nä, det var lite skämt åsido. Han var tunn i början på betet, men inte mager. Hästen ifråga har dock svårt att hålla hullet och fick detta trots helt ok bete. Bra för en "vanlig" häst men inte tillräckligt för honom. Detta hade inte med artikeln att göra, men kunde inte låta bli att tänka på dessa bilderna när jag såg ditt inlägg :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hästen Luna var försvunnen i tre månader innan hon hittades död. Nu väljer hästägaren att berätta mer om dödsorsaken och var hästen...
Svar
0
· Visningar
993
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
5 412
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 697
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar