Sho

Trådstartare
Hej jag funderar på att hyra/ köpa häst men vet inte riktigt vilken storlek på häst det skulle vara isåfall är 162cm lång och väger ca 53 kg och vill ha någon i lite slankare modell:)

Haka inte upp dig på storleken. Du är kort och lätt nog att även rida större ponnyer om du skulle vilja. Satsa på att hitta en häst med rätt egenskaper och rätt temperament istället för att titta så mycket på storleken och kroppsformen.

Hur mycket erfarenhet/kunskap har du? Och vad ska du ha hästen till?
Jag är 15 år och har varit medryttare på en ponny i 1,5 år som jag rider 3 gånger i veckan, sen jobbar jag även på ett stall då och då där jag rider olika hästar . Jag tänkte hopp och dressyrträna med hästen och kanske tävla lite för skojs skull.

Haka inte upp dig på storleken. Du är kort och lätt nog att även rida större ponnyer om du skulle vilja. Satsa på att hitta en häst med rätt egenskaper och rätt temperament istället för att titta så mycket på storleken och kroppsformen.
Tack för tipsen🙏🏼

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 054
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 558
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 844
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka