Häst tappar bakbenet & är svullen i det benet...

JustMe

Trådstartare
Min häst har blivit svullen på höger bak. Trodde först det var galla. Ser ut som en stor galla och är något hårdare än normal galla. Hon haltar inget och har inget ont när man trycker på benet. Anledningen att jag oroar mig är främst att det är så mkt svullet och att hon tappar det benet ofta och snubblar...+att hon har varit dålig att rida pga humör och vill inte hålla den nivån hon normalt ligger på dressyrmässigt mm. Hennes dåliga humör kan ju hänga ihop med att hon har lite ont. Jag ska inte rida henne nu försen hon har varit hos vetrinären, bara gå ut & gå förhand tänkte jag. Har mina funderingar på vad det kan vara. :( Men vill veta vad ni tror?? Ni kanske har haft hästar med liknande problem??

Sv: Häst tappar bakbenet & är svullen i det benet...

Brukar vara knäna som spökar när dom tappar dom. Min kille gjorde det och det visade sig att han hade knäledsinflammation, var lätt återställt:)

Min tappade också sitt ena bakben, det visade sig vara en menisk och broskskada i hans knä. Lång rehabiliteringstid med osäker utgång. Lycka till med din!

Tack! Men det lät ju inte så bra... :crazy:
Min tränare pratade om att det kunde vara senan som var för lång. Han hade haft en häst med detta problem som opererades, senan kortades & fick vila ca ett halvår och sen blev återställd...
Jag har fått tid fredag morgon hos vet!!! Är jätte nervöst aldrig behövt åka till vet med ngn häst innan... :cry:

Liknande trådar

Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
1 359
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
7 076
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 878
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka