häst som viftar me öronen

O

oof

När jag rider min häst kan hon inte bestämma sin "öronposition". hon typ viftar med öronen typ mellan tjurig och glad hela tiden :crazy:
är det normalt ??

Sv: häst som viftar me öronen

troligtvis så lyssnar hästen på dig. hon har öronen framåt för att hon är nyfiken och "ser" på omgivningen. När hon lägger örat/öronen bakåt så betyder det att du har gjort någon slags inverkan på henne och hon riktar uppmärksamheten på dig.

När min häst är helt fokuserad på mig så har han öronen lite bakåt. Och gör jag någon slags inverkan på honom så "vippar" något öra lite bakåt.

Om hon lägger bak öronen när du rider kan det vara att hon tycker du gör något fel.
Eller så lyssnar hon på dig och är uppmärksam om vad som händer.

som ovan sager plus hasten kan vara sa avslappnad och oronen bara "floppar". jag rider i skogen, till skillnad fran linken lol, men min palle gar dar med huvudet nickande och oronen floppande, totalt relaxed. visst spanner han dem/lagger dem bakat, om han hor ngt eller jag ber ngt fran honom. men plonkar vi bara pa sa ar de som kanin oron som floppar runt.. jag skulle inte vara orolig for det.. hasten litar tydligen pa dig..

Liknande trådar

R
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
16
· Visningar
1 458
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 943
Senast: Sel
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 539
Senast: Badger
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama