L
lie
Jag har en 3 årig valack som jag haft i ca 4 månader. När man kör honom så travar han på i lugnt och fint tempo, från att nästa sekund köra ner huvudet och försöka sticka iväg. Det går bra att köra honom med check. Men eftersom han har skenat en gång för nån månad sedan så har han haft check på sig den senaste tiden..Under den här tiden så har han skött sig bra. Så sist tänkte jag att jag skulle ta bort checken. För jag kan ju inte sitta och köra han med det hela livet..
Kommer ner på rundbanan och efter ett par hundra meter, kör han ner huvudet och sticker iväg. Som tur är så hann jag styra in han mot en massa träd, och fick stopp på honom. Men hade jag inte lyckats med det så hade han skenat iväg..För när han drar iväg så där så blir han så in i helsike stark, annars är han lugn..
Han är inte het att köra utan bara väldigt tittig för allting.. Hade ni satt på honom något skarpare bett eller hade ni kört med check?
tacksam för svar
Kommer ner på rundbanan och efter ett par hundra meter, kör han ner huvudet och sticker iväg. Som tur är så hann jag styra in han mot en massa träd, och fick stopp på honom. Men hade jag inte lyckats med det så hade han skenat iväg..För när han drar iväg så där så blir han så in i helsike stark, annars är han lugn..
Han är inte het att köra utan bara väldigt tittig för allting.. Hade ni satt på honom något skarpare bett eller hade ni kört med check?
tacksam för svar