Häst som sticker

Ah okej ja vi tänkte åka upp och gå en promenad i dag :)

Ja gör det :) Ju mer du kan umgås med hästen i alla möjliga situationer desto mer befäst blir eran relation :) Visa att du är pålitlig och rolig att umgås med, dvs. undvik i största möjliga mån att utsätta hästen för saker hen tycker är obehagliga och gör det helst inte alls förren ni har befäst eran relation och hen genom att lita på dig kan klara saker som hen tycker är jobbiga eller otäcka. Visa var dina gränser går så att du blir tydlig med vad du vill och menar för hästen och glöm inte att lyssna på hästen och respektera hens gränser också! Det är lika viktigt som att hästen lyssnar på och respekterar dina gränser.

Ja gör det :) Ju mer du kan umgås med hästen i alla möjliga situationer desto mer befäst blir eran relation :) Visa att du är pålitlig och rolig att umgås med, dvs. undvik i största möjliga mån att utsätta hästen för saker hen tycker är obehagliga och gör det helst inte alls förren ni har befäst eran relation och hen genom att lita på dig kan klara saker som hen tycker är jobbiga eller otäcka. Visa var dina gränser går så att du blir tydlig med vad du vill och menar för hästen och glöm inte att lyssna på hästen och respektera hens gränser också! Det är lika viktigt som att hästen lyssnar på och respekterar dina gränser.

Gått super nu i helgen! Varit ute och gått och ridigt med andra kanon helg tack för tipsen! :)

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 318
Senast: mily
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 595
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 698
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar