S
Saagaa
Min d-ponny har börjat sparka bakut när jag rider. Mest när jag ridit i ca 15min när hon blivit varm i kroppen... Hon har aldrig gjort det, jag har haft henne i ett år nu.
Hon biter sen sig själv på frambenet och vid sadelgjorden ungefär samtidigt.
För ungefär två månader sen gick vi omkull när vi hopptränade. Då visade hon inga tecken alls på att ha ont med mera... Det är först senaste två veckorna hon börjat med detta.
Vi har bokat tid hos en equiterapeut (stavning?!) som ska komma och kolla genom henne.
Sen brukar hon alltid galoppera/trava ut i hagen, nu skrittar hon.
Några dagar sen har hon har hon varit själv när de andra varit på bete en stund på dan, då har hon sprungit runt i hagen utan problem!
Någon som har nån idé vad det kan vara med henne? Detta är bara inte likt henne.
Hon biter sen sig själv på frambenet och vid sadelgjorden ungefär samtidigt.
För ungefär två månader sen gick vi omkull när vi hopptränade. Då visade hon inga tecken alls på att ha ont med mera... Det är först senaste två veckorna hon börjat med detta.
Vi har bokat tid hos en equiterapeut (stavning?!) som ska komma och kolla genom henne.
Sen brukar hon alltid galoppera/trava ut i hagen, nu skrittar hon.
Några dagar sen har hon har hon varit själv när de andra varit på bete en stund på dan, då har hon sprungit runt i hagen utan problem!
Någon som har nån idé vad det kan vara med henne? Detta är bara inte likt henne.