Häst som slår

CA

Trådstartare
Jag köpte en speedcart i lördags tillsammans med två travselar :)
Som jag letat efter vagn och äntligen hittade jag!

Men när jag provkörde den i söndags med Boyzan (valacken) så gick det bra i början, men sen så stannade han till och då skulle jag driva på honom, först med rösten, sen med tömmarna, men då slog han. Varje gång tömmarna nuddade honom slog han, han träffade mig på foten två gånger :crazy:

Finns det något man kan göra för att få bort detta? när jag ride rär det samma sak om man nuddar honom på baken, då lyfter han benet och slår om man fortsätter.

Hörde om någon slaggjord, vad är det för något?

Vill ha tips så jag får ut något av våra turer, när han väl kommer i gång så går det jättebra, men det är slåendet jag vill ha bort,

Sv: Häst som slår

hejsan.. de kan ju vara de att han är "bakrädd" som man säger. hästen blir rädd när det är något som tar på baken.. vissa hästar blir så rädd att dom skenar iväg men andra kan bara kicka sen är det typ bra. eller så blir dom bara irriterad på det som är bakom och vill kicka bort det..

en slaggjord är en läderrem som man lägger över hästens bakdel och spänns fast mellan skalmarna.

http://www.goranlang.se/Bilder/Slagrem.jpg

Om du köper en slaggjord så tömmkör först ,innan du sätter på vagnen. Vissa hästar kan slå för att dom får slaggjord på sig .

körde honom igår, utan att han sparkade, så det kanske bara var att han var ovan. Pratade med förra ägaren och fick tips på hur jag skulle köra honom, så det löste sig:)
Men tack för hjälpen!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Islandshäst Jag flyttade in min islandshästsvalack i nytt stall i lördags. Han ska gå på lösdrift med två andra valackar är tanken (vilket han gjort...
2
Svar
35
· Visningar
5 786
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 748
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 900
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka