Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
för min egen nyfikenhets skull, vad hade ni för bett?
Och tyvärr kan ju alla hästar skena, under ryttare som i vagn. Men egentligen är det ju inget ni kan ändra merän förtroendet er emellan-ledarskapet osv så hon litar på att inget är farligt om du säger det.
Det är ju inte körningen hon blev rädd för?
Jag kanske har missat något, men vad har ni för sele? En felaktig sele utan draglinor kan skapa mer panik när hästen faller in i snabb galopp pga att skaklarna slår mot hästen och det inte finns en baksele utan vagnen trycker bara på så fort hästen tenderar att sakta in.
Jag tror ju att ni har en riktig sele, men för andra läsare..
Men nu får du ta och ge dig Snigel... Spring in på "utrustning" och be alla rida på stångbett så dom får stopp på sina ponnys. Försök att få in i din skalle att man INTE stoppar en skenande häst med stångbett. Lär dig mer om körning så kanske du inser det.Är det något du vill säga barbro, eller ska du komma med pekpinnar och förlöjliganden återigen? Ut med det, innan du spricker.
Har läst igenom mitt inlägg en gång till och ser INGA konstigheter, bara självklarheter.
Har du något att komma med själv, eller är du som vanligt?
Så himla trött på påhopp, utan förklaring och utan att du hjälper trådskrivaren till något. Jag har gett mina erfarenheter och idéer.
Ursäkta alla ni andra, detta är väl egentligen ett PM...
för min egen nyfikenhets skull, vad hade ni för bett?
Och tyvärr kan ju alla hästar skena, under ryttare som i vagn. Men egentligen är det ju inget ni kan ändra merän förtroendet er emellan-ledarskapet osv så hon litar på att inget är farligt om du säger det.
Det är ju inte körningen hon blev rädd för?
Jag kanske har missat något, men vad har ni för sele? En felaktig sele utan draglinor kan skapa mer panik när hästen faller in i snabb galopp pga att skaklarna slår mot hästen och det inte finns en baksele utan vagnen trycker bara på så fort hästen tenderar att sakta in.
Jag tror ju att ni har en riktig sele, men för andra läsare..
Ytterligare en undran, hur mycket kontakt hade ni med hästens mun?
Har sett undomar köra häst med halvslaka tömmar, fungerar ju på en del hästar medans andra kan hitta på egna grejer tex. sticka eller skygga. Det är skillnad på att köra häst och att bära töm.
Men nu får du ta och ge dig Snigel... Spring in på "utrustning" och be alla rida på stångbett så dom får stopp på sina ponnys. Försök att få in i din skalle att man INTE stoppar en skenande häst med stångbett. Lär dig mer om körning så kanske du inser det.
Lägg ner din spydiga attityd med...
Namn stavas med stor bokstav.
Det är ju just det jag menar. "Experterna2 råder folk att sätta på utrustning som dom inte ens vet vad det är för något. Utan att ens veta om personen i fråga har några erfarenheter av detta.Jag vet nog inte ens vad stångbett är?
Men om det är bättre att köra med stångbett och det inte skadar eller gör hästen hård i mun, så är jag villig att prova ett sådant.
Jag är dock väldigt rädd om hennes mun, hon var turridnings häst när jag köpte henne och väldigt hård i mun.
Med mycket arbete med att vara väldigt försiktig med att dra i bettet, så är hon i dag om inte direkt mjuk så åtminstonde väldigt mycket mjukare än vid köpet.
Vart har jag skrivit det?Undrar vem det är som letar bråk i varenda tråd...
*Ursäkta TS för trådkapningen*