L
LoveIsland
Hej! jag har en häst som inte vill öppna munnen vid tränsning. Han slänger inte upp huvudet utan problemet är att han inte vill "öppna tänderna". Jag har redan testat det där med att sticka in fingarna i mungipan på honom. Till en början öppnade han, men nu verkar det som om han inte bryr sig längre när jag gör det. Han är inte alltid sån, ibland tar han bettet innan jag ens har försökt att tränsa honom ( när jag håller det i handen för att kolla så att det är åt rätt håll).
Det kan ibland ta hur lång tid som helst när jag ska tränsa honom. Vilket är jobbigt. Någon som vet hur man kan få bort det? Han har nyligen haft en låsning i nacken, kan oviljan att öppna munnen bero på det? när jag köpte honom var han nämligen inte så heller, då öppnade han munnen jättesnabbt. Låsningen i nacken är nu mer fixad av kilopraktor
Det kan ibland ta hur lång tid som helst när jag ska tränsa honom. Vilket är jobbigt. Någon som vet hur man kan få bort det? Han har nyligen haft en låsning i nacken, kan oviljan att öppna munnen bero på det? när jag köpte honom var han nämligen inte så heller, då öppnade han munnen jättesnabbt. Låsningen i nacken är nu mer fixad av kilopraktor