sannaaah
Trådstartare
Min häst är hopphäst enda in i benmärgen..vilket betyder att han alltid har rätt galopp. Har byter och fixar själv nu är det så att jag ska börja tävla dressyr så smått och funderar lite på hur jag ska få honom att inte byta själv. Inte så kul att rida en snett igenom när hästen byter själv på mitten :smirk: i hoppningen är det perfekt!! en sak att slippa tänka på hehe.
Jag försöker verkligen "rida" i den galoppen vi har så han inte kan byta men det går uppenbarligen inte:smirk: Jag har börjat lite med att bara galoppera några språng in på diagonalen sedan saktar jag av till trav och fattar ny galopp vid väggen igen.Eller galoppera in på diagonalen och när han byter göra halt. någon som har nått hett tips?
Jag försöker verkligen "rida" i den galoppen vi har så han inte kan byta men det går uppenbarligen inte:smirk: Jag har börjat lite med att bara galoppera några språng in på diagonalen sedan saktar jag av till trav och fattar ny galopp vid väggen igen.Eller galoppera in på diagonalen och när han byter göra halt. någon som har nått hett tips?