Häst som börjat gå tätt med sina framben

Vindruviz

Trådstartare
Hej! Jag har en 21 årig f.d. travare. Har haft henne i lite mer än ett halvår. Hon har alltid gått väldigt tätt med bakbenen, men nu har hon helt plötsligt även börjat gå väldigt tätt med frambenen, vilket hon inte har gjort innan. Vad kan detta bero på? Hon är inte skodd, så felskoning är det inte. Förövrigt är hon väldigt pigg och glad, inget fel på humöret eller så.

Har börjat sätta igång nu efter vintern. Rider några gånger i veckan, mest skritt och lite trav. Rider ut ungefär 2 ggr i veckan på asfaltsväg, då det inte finns en enda riktig ridväg här. Kan det vara underlaget som har varit för stumt?

Vill gärna höra vad ni tror! :)

Sv: Häst som börjat gå tätt med sina framben

Har ingen direkt aning om vad det kan vara, men måste bara flika in med att hästen kan ju vara helt felverkad även om den inte har skor.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 947
Senast: Jamtland
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 658
Senast: Stergo
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 815
Senast: yamyam
·
Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
2 375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka