Köpte en 1-åring förra året så hon är alltså 2 år nu, efter ca en månad hos mig började hon attackera folk som går in i hagen, alltså springer mot folk, biter och stegrar mot dom, även i vissa fall när man hanterar henne, att säga åt henne och vifta mot henne gör bara saken värre. Klappar man henne för hårt eller försöker vifta/putta undan henne blir hon också sur och attackerar. Ibland kan man stå och gosa med henne riktigt länge utan problem men sen helt plötsligt kan hon attackera igen, vissa dagar är de helt lugnt. De brukar framförallt hända när man går iväg från henne eller står med ryggen mot henne.. Känns nästan som de blir värre och värre ju äldre hon blir.. Min fråga är vad hade ni gjort? Finns de några bra övningar att göra? Känns väldigt osäkert att ha en sån häst i hagen då de är mycket folk som går in och hämtar hästar osv.. Har börjat inse att hon är lite för svår för mig att hålla på med, men känns ändå inte som att de är någon idé att sälja en häst som kan vara riktigt farlig? Avlivning känns inte heller rätt innan hon fått en ordentlig chans med någon mer kunnig inom området. Vill inte hantera henne själv ifall de händer något och har inte heller någon som vågar hjälpa till (fick hjälp en gång av en tjej men hon lyckades sparka henne i ryggen) så ja.. idéer? Vill att hon ska få en chans då hon är en riktigt go häst annars, social och älskar att få vara med, gillar att bli kliad osv.