häst som ätit nåt olämpligt?

Taefill

Trådstartare
en kompis frågade just vad man ska göra om hästen ätit något olämpligt, tex ett godispapper eller en liten plastbit.
jag insåg att jag inte hade något direkt svar på det :o
så är det nån här som kan ge ett konkret svar?
antar att hennes glupska fjording fått i sig nåt... :crazy:

Sv: häst som ätit nåt olämpligt?

godispapper och små plastbitar är inte så stor fara för hästen. det ska vara själva plastet som kan vara lite farligt men det är en så liten mängd. det kommer ut den naturliga vägen.

det finns hästar som svalt hela balsnören utan att det varit någon fara.

Skulle inte tro att något av dessa ting gör något annat än kommer ut den naturliga vägen. Min gamling har käkat allt möjligt, konsumkvitton m m. Det har aldrig berett honom några svårigheter.

Om det handlar om något litet tror jag inte att det är någon fara. Så länge den inte har satt saken i fråga i halsen.. men jag vet inte..

Tack, konsumkvittot tog nog priset!
Tror jag inte ens fjordingen skulle äta faktist :D
Men då kan jag hälsa henne att hon inte behöver få panik.

min pålle har ätit sin smutsiga svamp, sin ryktsten, skinkmacka med folie på, tårtor som kostar 400 kr/st och han höll nääästan på att få i sig sin tomteluva i julas, men jag lyckades dra ut den!

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 151
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 229
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V