F
Falskhet_
Jag har ett trotsigt varmblod sto som är väldigt tjurig och har en egen attityd. Tror själv att jag inte är en så bra ledare för denna häst men vill verkligen vara det och försöker lära mig och ta in så mycket information som möjligt om att vara ledare för sin häst. Har försökt med lite NH och gjort lite övningar som i början gick bra hon blev lite gladare och inte så trotsig. Men igår när jag skulle göra några övningar så blev hon så arg att hon försökte anfall mig med frambenen. Har tagit ut en NH tränare och från det försöker jag träna men det var en gång hon var ute. Hästen i frågan kan vara väldigt tjurig. Om man står i gången med henne så kan hon fjönta sig med tex. att sparka med ett framben när man försöker borsta på det och sen när man borstar på bakbenen så lyfter hon de hela tiden och flyttar baken. jag börjar varje gång innan jag borstar med "friendly game" tror jag det heter genom att klappa igenom hela hästen.
Detta är ett väldigt jobbigt beetende. Vill gärna ha tips om vad mer man kan göra. Har lagt ut ganska stora pengar på hästen detta år och har lite svårt att tex börja träna för NH tränare oftare.
Hon har ett väldigt temprament och det är så tråkigt detta för man blir frustrerad för man alltid ska tjaffsa. Kort som kort så skiter hon fullständigt vad jag säger från marken. Försöker söka så mycket på olika metoder på internet och försöker följa de sju lekarna.
Tips på böcker man kan läsa om betendes problem som är bra vill jag ha. Har önskat mig en bok i julklapp om betendes problem men kom inte på vad den heter nu.
Snälla mer tips. Vill verkligen ha kontakt med min häst...
Detta är ett väldigt jobbigt beetende. Vill gärna ha tips om vad mer man kan göra. Har lagt ut ganska stora pengar på hästen detta år och har lite svårt att tex börja träna för NH tränare oftare.
Hon har ett väldigt temprament och det är så tråkigt detta för man blir frustrerad för man alltid ska tjaffsa. Kort som kort så skiter hon fullständigt vad jag säger från marken. Försöker söka så mycket på olika metoder på internet och försöker följa de sju lekarna.
Tips på böcker man kan läsa om betendes problem som är bra vill jag ha. Har önskat mig en bok i julklapp om betendes problem men kom inte på vad den heter nu.
Snälla mer tips. Vill verkligen ha kontakt med min häst...