Häst sitter fast i stenskreva

Sv: Häst sitter fast i stenskreva

Men fy, stackars häst. :crazy: Undrar om de visste att skrevan fanns där. Dåligt att inte fylla igen den isf.

Jättesynd om hästen!

Jag kan dock tycka att hästägares "säkerhetstänk" går till överdrift. Jag har naturhagar & kan tycka att det vore jättesynd om det hände ngt men inte fan går jag & fyller igen varenda hålighet eller flyttar stenar. Tyvärr händer olyckor & det gör det även i helt släta hagar..

Men fy, stackars häst. :crazy: Undrar om de visste att skrevan fanns där. Dåligt att inte fylla igen den isf.

Tycker också att det är lite dåligt faktiskt, verkar ju inte vara en liten eller ofarlig skrev om hästen kan sätta sig fast så ordentligt. Fast ibland undrar jag vad vissa tänker med, en inte långt härifrån har hägnat in ett högt berg. Enbart berget alltså, jag får kalla kårar utmed ryggraden när jag tänker på vad som skulle kunna hända..(sen ja visst kan det hända saker i platta hagar med, men man behöver ju inte ta onödiga risker).

Vi har också stora naturhagar, men också några riktigt steniga områden, dessa har jag hägnat in.

håligheter mellan stenar under markytan finns verkligen ÖVERALLT, det är absolut inget man kan se innan en olycka händer..

probelemt är nog att när hästen väl fått ner benet så har hästen kämpat och jord fallit ner runt benet.. så ju mer man drar och vickar desto mer sitter det fast.. en utväg är att göra ett djupare hål bredvid och spola bort jord som sitter runt benet så jorden åker ut i det andra hålet.. då kan benet frigöras..

hu va lätt det är att vara "läktarryttare" men så frustrerande.. stackars fodervärden.. jag hoppas de får loss hästen..
annars är väl risken att de avlivar hästen, kapar benet och bara fyller på med sten över benet.. ingen idé att gräva upp det precis..

Det såg verkligen inte ut att vara ett farligt ställe som behöver fyllas igen eller stängslas in.
Hästar kan vara såna olycksfåglar ibland.

Kommenterat på allehandas hemsida:
Skrivet 9 sep 2010 18:48
Glad att det finns räddningstjänst! (Ej registrerad)
Hästen har klarat sig bra. Står i boxen och äter.

Tack till alla som har hjälpt till!
/ En glad familj i Judeby

Hoppas att det stämmer!

Kram, Maya

Det såg verkligen inte ut att vara ett farligt ställe som behöver fyllas igen eller stängslas in.
Hästar kan vara såna olycksfåglar ibland.

Kommenterat på allehandas hemsida:
Skrivet 9 sep 2010 18:48
Glad att det finns räddningstjänst! (Ej registrerad)
Hästen har klarat sig bra. Står i boxen och äter.

Tack till alla som har hjälpt till!
/ En glad familj i Judeby

Hoppas att det stämmer!

Kram, Maya

Hoppas det stämmer!!! :bump:
Vi behöver en uppdatering, hade redan slutat hoppas för hästens liv när jag läste annonsen, men den kommentaren gav ju hopp!

JAAA!!!! :bump::bump::banana::banana::bow:

//RubinNovak som enbart gick in på buke för att kolla uppdatering, trots att hon har jättebråttom till skolan

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 374
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka