Jag tycker det där är ett konstigt argument faktiskt, skulle inte velat att någon döda mig bara för att det faktiskt finns värre saker än döden?
Nej, men du är ingen häst och kan bestäma själv. Det är ju trots allt inte helt ovanligt att människor beslutar sig för att dö när de bdömmer att det liv de liver är värre än döden
Visst är risken större att det är mindre seriösa människor som köper hästar för lägre summor än för miljonbelopp.
Det är nog inte speciellt många som köper hästar för miljonbelopp.Och ja, kanske icke-hästkunniga föräldrar som vill ha en billig häst och inte ritkigt vet vad en ex-travare innebär. Kanske tidelagsutövare? Kanske någon som vill ge hästen ett bättre liv? Kanske någon som verkligen vill lägga energi på en häst trots dess brokiga uppväxt? Who knows ..
Fast jag skulle då aldrig chansa om det var min häst. Tänk om du senare får reda på att hästen har haft ett pissigt liv bara för att du skänkte bort den, hur skulle det kännas då? Nej hellre avlivning än risken för italien, tidelagsutövare, okunnighet eller vanvård
Men då borde ju de som ansvarar för hästen ta lite ansvar och lägga energi på att hitta en bra ägare åt hästen? Och följa upp hur det går ..
Visserligen kan man plåga ett djur ganska rejält i många fall innan någon ingriper. Vanvården behöver väll inte heller gälla just denna hästen, utan andra djur i stolpskottets ägo? Undernäring? Misshandel som inte gett allvarliga skador som den kommer få drass med resten av livet?
Vi vet ju inte hur det ligger till eller vilket skick hästen är i, så varför inte ringa upp och ställa lite frågor, kolla på hästen osv.
Ja gör det. Men man kan ju anta att det är något speciellt med denna häst eftersom den fortfarande finns kvar hos polisen. De brukar inte ha så svårt att bli av med sina omhändertagna hästar
Dessutom har jag faktiskt fått en häst en gång, vi hade samma hovslagare och på de sättet fick vi reda på att de inte längre hade tid över till henne. Hon va 19 när jag fick henne och vi hade sex fina år tillsammans
F.ö är de hon som är på min avatar