Sv: Häst riskerar att avlivas
Tycker den här disskusionen har varit uppe ett antal gånger redan...
1. En död häst lider inte
2. Skänks hästen bort är risken stor att den hamnar "var som helst" och slutar som vandringpokal (vilket tyvärr många travare gör, för att dom är så billiga)
Ingen i den här tråden vet i vilket skick den här hästen är i. I artikeln (i Sundsvalls Tidning) stod det om en andra häst som stått på samma ställe. Den hade varit i så dåligt skick, så den fick avlivas. Kan ju bara fantisera om hur denna här mår/ har mått. Den lär ju knappast vara i toppskick.
Att den då ska skänkas bort till första bästa som vill ta sig an den ("bara för att den inte ska slaktas") skulle vara en av dom värsta mardrömmar jag skulle kunna ha som travar-/hästägare/djurälskare. DET om nåt skulle vara egoistiskt. Mot hästen. Dom enda som skulle lida av att denna hästen får sluta sina dagar är alla "djurälskare" som tycker att ett djur ska leva vidare, till vilket pris som helst, så länge den åtminstonde lever. Som tur är, är det inte dessa polisen ska ta hänsyn till, utan hästens eget välmående (som sagt, den lider inte av att dö. Snabbt och smärtfritt...)
Så, jag hoppas verkligen denna häst avlivas, den verkar ha lidit nog i sitt liv...
Och slutligen... Jag hoppas verkligen du är vegetarian, annars stinker det dubbelmoral lång väg