Häst påkörd av bil

Sv: Häst påkörd av bil

2009 måste vara alla hästars o ägares mardröms år. Många olyckor o skador, aldrig vart med om maken....

Det har nog kanske varit kärvt ekonomiskt för många så då kanske man väntar in det längsta innan man byter eventuella trådar som börjar bli slitna?

Har inte folk stängsel eller?

Tro mig, det hjälper inte alltid med bra stängsel. Min häst rymde HELA TIDEN förut när han gick i hagar med bra eltrådsstaket trots starka trådar och stark ström. (Ingen annan häst lyckades rymma från de hagarna.) Det spelade ingen roll hur hur mycket mat och vatten som fanns i hagen, hur stor hagen än var, hur bra hästkompisar han än hade - han rymde ändå! Sen gick han ingenstans när han väl var ute, utan ställde sig lugnt utanför hagen och betade nöjt så det var inte längtan till stallet eller liknande. Det gick bara inte att ha honom i själva hagen!

Till slut löste vi problemet genom att bygga ett urstarkt trästaket med tre rejäla träslanor och än har han inte brutit sig ut därifrån men det kostade oss 15 000:-...

Men just den här hästen var inte i hagen, utan slet sig från ägaren.
Stackare :cry:och stackars bilisten som körde på. :cry:

Nu menade jag ju inte bara denna hästen utan hästar generellt. Har varit ett flertal rymmande hästar på senaste tiden.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det var under fredagsmorgonen som en förrymd häst blev påkörd av en lastbil på riksväg 47 i Flakeberg, utanför Grästorp.
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen blev en häst påkörd av en bil i skånska Tollarp. Polisen tillkallades, men innan de anlände till platsen hade bilföraren...
Svar
1
· Visningar
336
Senast: Marita73
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästen Messi med treåriga Alice på ryggen var bara centimeter från att bli påkörd av en fyrhjuling. – Jag hann tänka att nu är det kört...
Svar
0
· Visningar
586
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre hästar dog i samband med att de blev påkörda utanför Växjö på lördagens morgon.
Svar
0
· Visningar
137
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama