Häst på latin

Sv: Häst på latin

Oki, tack. Jag sitter nämligen å löser korsordet i Häst & Ryttare där den frågan kom upp, men där är det bara ett ord på 5 bokstäver som är rätt, är det då Equus??

Men hippo är ju flodhäst :confused: Vem har gjort det korsordet tro? :p

Hippolog är ju hästvetare så helt fel är det ju inte. Hippo är en engelsk förkortning för hippopotamus som betyder flodhäst.
Nu gissar jag bara om inte hippos kan vara häst på grekiska för på latin är det equus caballus.

Jag löste oxå det krysset o skrev direkt i equus, men såg sedan att det inte stämde. Retade mig jättemycket på det...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 854
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka