Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag försöker förklara det här med att hästen går på bogarna för en vän, hoppryttare , men är (tydligen) vansinnigt opedagogisk
Därför undrar jag om någon av er sitter på bra illustrerande bilder eller kanske film som tydligt visar skillnaden?
jag har faktiskt gjort just det (visat spanjor), men då var ju skillnaden så stor just "för att den trampade"... Skulle vilja ha två bilder i samma gångart och moment så det verkligen blir supertidigt. Gärna innan hennes häst får kotledsinflammation...
@fio har ju ngn jättetrevlig bild hon visat många gånger på en fux som stretchas i trav som är i balans trots stretchandet dvs inte på bogarna .
Tycker det är jättevanligt med just hoppryttare på hobbynivå att hästarna är på bogarna .....jag tror inte det är konstigt heller det du skriver att kontrasten blir för stor om du visar en trampande dressyrhäst . Jämförelsen måste vara rimlig i nivå med den som ska greppa/förstå .
Precis så! Framridning på lokal hopptävling är... intressant.
Jo fast allmänt sitter många hobbyhoppryttare med hästarna konstant på bogarna . Tror det är "lätt hänt" om man som ryttare inte riktigt själv förstår skillnaden, och hur de rids ofta, lätt sits , hoppsadlar och sen ryttare som ovanpå det inte är så stabila i sin sits, samt att dessa ryttare ofta när de väljer att "dressyrarbeta" sina hästar väljer jogg/lägre längre form osv . Du får rätta mig om jag är orättvis
@fio har ju ngn jättetrevlig bild hon visat många gånger på en fux som stretchas i trav som är i balans trots stretchandet dvs inte på bogarna .
Tycker det är jättevanligt med just hoppryttare på hobbynivå att hästarna är på bogarna .....jag tror inte det är konstigt heller det du skriver att kontrasten blir för stor om du visar en trampande dressyrhäst . Jämförelsen måste vara rimlig i nivå med den som ska greppa/förstå .
Nej "tyvärr" håller jag med. Det borde vara någon sorts dressyrkval för att få starta hoppning
Nej tror inte det men kanske ? det var ngn eminent bild som användes i diskussion vad LDR egentligen är , eminent balanserad häst som stretchades i trav .... Fux .Hmm var det Ingrid Klimke kanske?
Tror inte starta i sig är grejen utan uppfattningen om hur man bör rida hemma och allmänt osv dessvärre... De flesta hobbyhoppryttare och även deras tränare så är allt bra bara hästen i sak kan och vill hoppa och gör det utan några problem ..
Nej tror inte det men kanske ? det var ngn eminent bild som användes i diskussion vad LDR egentligen är , eminent balanserad häst som stretchades i trav .... Fux .
Jag tänker att om man måste uppnå en viss nivå så kommer medvetenheten och kunskapen med det? På sikt är det ju något som hade gynnat både ryttare, hästar, tränare och sporten.
Om det var Klimke så var det nog denna? Annars minns jag nog inte .
Om det var Klimke så var det nog denna? Annars minns jag nog inte .
Alltså de är helt fantastiska men vad kul med en bild som är så mycket vinklad för att hästen ska komma i uppförsbacke i en tråd som handlar om att inte rida hästen på bogarna
Ingen som är duktig i bildredigering som kan vrida bilden horisontell så mankan jämföra?
(se fönsterna i bakgrunden och/eller stolpen för att se var den raka linjen egentligen är)