Häst på bete

C

Catthhh

När släpper ni era hästar på bete?
rids de under hela sommaren?
Hur länge går de ute?
Våra släpptes igår i den nygjorda jättestora sommarhagen o njuter i fulla drag. O kommer ridas under hela sommaren. Utegången beror på när vintern kommer. 2006 gick de ute till nov.

Sv: Häst på bete

Min häst går ute dygnet runt i början av Juni skulle jag tro. Hon kommer ridas hela sommaren, tävlingsäsong och allt. In kommer hon när gräset börjar bli dåligt. Hon är inte den som håller hullet lätt eller äter för mycket! Så skulle tippa på att det blir mot slutet augusti början på september. /C*

Min häst släpps på bete helgen före midsommar och får semester 4 veckor. Sedan när han kommer hem igen så rider vi igen.

Vi släpper i början av juni och tar in i slutet av Augusti/början sept, vi tar hänsyn till vädret för de exakta datumen.Betet kan vara lite svårt att räcka men jag stödfodrar hellre än att ta in om jag får välja.

Jag rider hela sommaren utom de veckor jag är bortrest, för det är då det är bra ridförutsättningar och jag har tid. Vi har ett bete som gör att de inte blir för tjocka och de brukar alltid vara lagom pigga när de går på bete. En häst tävlade medelsvår hoppning när han gick på vårt bete och en annan gick distans SM.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 308
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 794
Senast: Sirap
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 905
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023