- Svar: 10
- Visningar: 2 406
En häst med ryttare blev under lördagen påkörd av en personbil. Olyckan hände på en minde väg i Åskloster i höjd med Bäck och larmet kom till räddningstjänsten strax efter klockan 17.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hemskt!Fy vad hemskt, enligt artikeln var det en skenande lös häst som sprang ut på väg och kolliderade med bil, ingenting nämns om ryttare .
Var det i Motala?Hemskt!
När jag var tonåring kom ridskolehästarna lösa och skenade ute på stor väg. Tre hästar dog när de sprang rakt mot mötande bilar, däribland min sköthäst
Sådana saker blir ju knappast bättre med media (alltså inte bukefalos) som drar sina egna slutsatser och inte faktakollar innan de postar. Andra artikeln på en vecka liksomPå FB var kommentarstråden igår kväll 150 inlägg lång och rätt överhettad, utan att någon hade en aning om hur olyckan egentligen skett. Symptomatiskt för problematiken, med väldigt starka åsikter och tyckanden åt båda håll.
Japp!Var det i Motala?
Hemskt!
När jag var tonåring kom ridskolehästarna lösa och skenade ute på stor väg. Tre hästar dog när de sprang rakt mot mötande bilar, däribland min sköthäst
Japp!
Jag minns inte det där med tidningen, men ja det var jättejobbigt. Tror att jag fått min egna ponny då så var väl inte längre formellt skötare på Loppan, men saknar fortfarande den där lilla prickiga rödhåriga finaMin kompis förlorade ocksa sin favorithäst da. Minns att jag läste i tidningen hos mormor och morfar och blev upprörd över bilderna i tidningen som visade närbilder pa dom döda hästarna.
Min kompis förlorade ocksa sin favorithäst da. Minns att jag läste i tidningen hos mormor och morfar och blev upprörd över bilderna i tidningen som visade närbilder pa dom döda hästarna.