häst med inga olater

F

fjordih

Vad menas med att en häst inte har några olater?
vet inte om den här tråden är rätt placerad rätt :p

Sv: häst med inga olater

Att den är väluppfostrad och välmående och inte håller sig med ovanor (som kanske är ett mer begripligt ord) som t ex krubbitning, vävning eller andra diverse "obekvämligheter" som t ex står och skrapar med framhoven i stallgången, att den inte tränger sig när man leder den, att den står snällt och stilla vid hantering, inga problem att lasta etc. Vid ridning att den t ex inte är istadig, bockar eller stegrar... Ja, såna saker :)

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
503
Senast: Oknytt
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har pga psykisk ohälsa haft problem att hålla vikten vilket resulterat i rätt många överflödiga kilon. Problemet är att det även...
Svar
15
· Visningar
1 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka